Looper's Delight Archive Top (Search)
Looper's Delight Home
Mailing List Info

Re: foot-controller with Live 4 help?

Hej Per! Du hjälpte mig med en live/BFC1010 fråga för ett tag sedan
(se nedan). Kanske kan du tänka dig att hjälpa mig även denna gång?
Jag har sökt på live-forumet men inte hittat något svar på frågan.

När jag fick hjälp av dig hade jag ju ännu inte fått pedalen utan
"övade" på min midikeyboard. Nu har den kommit och funkar bra men jag
har fortfarande lite problem med toggle-grejen. Jag får samma
notvärde från alla pedaler på "off". ON så heter noten ex 1/c#2, där
blir det ju olika för alla olika pedaler. OFF får jag "6/0" på alla.
Därför så kan jag bara mappa en kanal till off...

Hmm. Nu märker jag att det inte funkar med keyboarden heller, fast
det gick bra förut...är det något annat i live förutom "toggle" som
ska vara inställt för att clipsen ska stängas av och sättas på
varannan gång?

Tacksam för din hjälp! Ha det fint!
/Daniel
www.godrun.com